pondělí 27. února 2017

Hravé a smyslné zakončení série "vášnivý", takový je Lhář od autorského dua píšící pod pseudonymem Christina Lauren

,,Vím, že ho nepoužije, ale nemůžu si pomoct a musím jí dát svoje číslo. (...) 
Chvilku na něj kouká, než mi vezme tužku, utrhne další kousek papíru 
a něco na něj napíše. S ironickým smíchem mi ho podá, 
vezme si klíče a vyrazí ke dveřím. (...) 
Po tom, co slyším, jak nastartuje a odjede, vytočím číslo 
a směju se sám sobě, když na druhé straně uslyším hluboký mužský hlas: 
,,Bar u Freda. Tady Fred."



Díky nakladatelství Jota se mi do ruky dostalo zakončení úspěšné romantické série. Autorské duo píšící pod pseudonymem Christina Lauren je známé především díky jejich předchozí sérii "Božský", já jsem ale jako první četla právě první knihu ze série "Vášnivý". Celá tahle kapitola nejprve tří knih odstartovala šesticí přátel a tak trochu nepovedeným večerem v Las Vegas, který doprovázel zvuk svatebních zvonů. První kniha se soustředila na Ansela s Miou, druhá na Harlow a Finna a třetí na Lolu a Olivera.

Kniha Vášnivý lhář, která zakončuje tuto sérii a stává se tedy čtvrtým pokračováním se zabývá duem, který se vyskytoval pouze ve zmínkách či v pozadí předchozích knih. O London a Lukovi jsme se mohli dozvědět jen okrajově. Většinou hráli takové ty druhé housle. Tentokrát jde ale o jejich "šťastně až na věky".

London je zvyklá téměř denně odpálkovávat nevítané nabídky. Dělat barmanku znamená přitahovat více pozornosti, než by jí bylo milé. Když ale dostane nabídku od přitažlivého Luka Suttera, dělá jí problém, udržet si tohoto krasavce od těla. I s vědomím, že mu ženy nadbíhají a samy od sebe se zvou do jeho postele, chce London taky kousek. Po jedné noci plné vášně však pochybuje o svém rozhodnutí. Dokáže vztah s Lukem udržet bez emocí a co na to řeknou její kamarádi, se kterými má Luke také vlastní minulost? Ztratí kvůli němu London to, co si tak dlouho budovala, nebo se naopak bude schopná posunout vpřed?

Je zvykem, že autorky těchto knih staví příběhy na silných charakterech dvojic. Není tomu jinak ani v případě London a Luka. Každého známe z trochu jiné stránky. Jelikož se vyprávění po kapitolách mění, jednou z pohledu London, podruhé z pohledu Luka, vnímáme hlavně myšlenkové pochody postav, jejich rozpoložení a vnímání minulosti, která ovlivňuje jejich budoucnost. Jakákoli jiná akce je tedy v pozadí a příběhová linie je výhradně postavena na jejich vzájemných sympatiích.

London je zapálená surfařka, po nocích barmanka a přes den "nerd" hrající si s html kódy a spravující weby. Mentálně se mi zdála trochu nestálá ve svých rozhodnutích, čímž mě občas docela štvala. Byla hodně nerozhodná a někdy si i protiřečila s tím, co říkala a něco jiného udělala. Luke na druhou stranu byl velice přímočarý. Po dlouhodobém vztahu, který skončil ne zrovna šťastně, se rozhodl užívat života plnými doušky. U něj je to buď všechno nebo nic. Když se zamiluje, tak se vším všudy a očekává od partnerky totéž. Vtipnou složku v příběhu zastávala sestra Luka, která hrála vedlejší přesto osvěžující roli. Fanoušci série se samozřejmě setkají také se starými známými tvářemi.

Tyhle romantické příběhy založené na jednoduché dějové lince jsou pro mě příjemným odreagováním a netrvá mi dlouho dostat se na konec knihy. Děj hezky plyne, události nejsou nijak zapeklité a kniha se čte skoro sama. Počet stran se mi zdál tak akorát. Děj nebyl nijak zdlouhavý a rozsah zase přijatelný, že se člověk nenudil.

V knize jsou občasné stylistické chybky, které pozorného čtenáře dokáží trochu rušit. Žánrově jde o romantickou knihu se spoustou erotických scén. Za mě by mohlo těchto scén být jen o něco méně. Více si autorky mohly vyhrát se zápletkou. Líbí se mi téma surfování, které se zde snažily autorky zakomponovat, ale ne dostatečně. Klidně mohl být tento sport více rozvinut. Mám o surfování jen malé představy, které většinou souvisejí s filmem Osudové léto, o kterém je v knize také zmínka.


Autorky uvádějí, že tato kniha se jim psala vcelku snadno a stejně tak se i četla. Děj rychle ubíhal, stejně jako čas s ní strávený. V knize nejsou žádné zlomové zvraty, ale naopak setkáváme se s klasickými klišé, které zde ovšem působí méně klišé. Například pověst nenapravitelného "svůdníka", která je po jedné strávené noci s tou "pravou" v troskách a najednou se chce muž polepšit. Ano, takových příběhů už bylo sepsáno mnoho. Nicméně na mě tento příběh působil velice mile a přitažlivě. Měla jsem knihu přečtenou za dvě odpoledne a cítila jsem se po jejím dočtení obohacená o krásný pocit. Autorky daly této sérii takovou pomyslnou třešničku na dortu, kdy nemusíte řešit žádné velké překážky a trable jako v telenovele.

,,Ty se jmenuješ London?" zeptám se tiše, srdce mi buší 
a snažím se vzpomenout si, kolikrát jsem jí včera řekl špatným jménem. (...) 
Ve tvářích se jí objeví ďolíčky a po chvilce vykouzlí široký úsměv. ,,Jojo." 
,,Tys mě nechala, abych ti říkal špatným jménem?" křením se od ucha k uchu. (...) 
,,O nic nešlo," vysvětlí jednoduše. ,,To důležitý jsi zmáknul."

Navíc mě bavily slovní hříčky mezi hlavními postavami a jejich vzájemné škádlení. Knižní obálka mě zaujala na první pohled a ladí k ostatním z této série. Kniha sice obsahově nepatří k mým nejoblíbenějším, ale přesto jsem ráda, že jsem si ji mohla přečíst. Pokud tedy hledáte milou a hravou oddechovku, Vášnivý lhář je to pravé, po čem sáhnout. 




Děkuji nakladatelství JOTA za poskytnutí knihy k recenzi

Knihu najdete zde




Žádné komentáře: