pondělí 11. července 2016

Noční lovci/J. Frost


       Při prohledávání knižní databáze žánru Urban fantasy jsem narazila na další zajímavou sérii Noční lovci od autorky J. Frost. 

        Nejsem velkým zastáncem knih s upíří tématikou, ale musím říci, že první díl mě velmi zaujal. Netradiční začátek byl zahalený do mlhy tajemství a zvýšil moji pozornost. Hlavní hrdinku jsem si hned oblíbila. Jelikož se nechovala, jak bych od postav se vztahy s upíry čekala. Nechápejte mě špatně, ale moje dosavadní zkušenosti s tímto žánrem tvořila Bella (Stmívání) nebo Elena (Upíří deníky). A ani jedna si mě svojí naivní lidskostí nepřitáhla. 

       Za to Catherine "Cat" je ale hned od začátku velice přímá, drsná ve svém ohledu a nese sebou vlastní kříž na zádech. Loví totiž upíry na vlastní pěst. Doufá, že přitom narazí na svého otce. Upíra, který znásilnil její matku. Netuší však, že její znalosti jsou velice omezené a doteď měla de facto jen štěstí, že nenarazila na žádného opravdu starého upíra. Proto, když potkává Bonese, zasáhne ji jeho moc a síla jako tornádo. Ona jde zrovna Bonesovi do rány. Potřebuje totiž šťavnatou návnadu na mnohem staršího nemrtvého přítele. Cat nenávidí upíry, ale díky své zvláštní genetické skladbě je člověk s tlukoucím srdcem a navíc má trochu rychlejší reflexi, smysly...jo, a taky jí září oči. Bones ji nechá rozhodnout, buďto mu pomůže zabít více takových stvůr jako je on sám, nebo ji zabije. Je asi jasné, pro kterou možnost se Cat rozhodne, jelikož série má celkem sedm knížek. Podivným dilematem pro hrdinku představuje také Bonesova blízkost, jelikož ji přitahuje více, než by chtěla. Nebo spíše, než by schvalovala její matinka. 

        Za mě se stal první díl velmi příjemným zpestřením tohoto žánru. Nenajdete tu sentimentální chvilky ale spíše akci, boj, krev a sex. Obě dvě hlavní postavy k sobě navíc sedí jak poklice na hrnec a docela efektivně zde funguje magie přitažlivosti.

Žádné komentáře: